Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Czujnik G40 - błąd - Implausible Signal

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Czujnik G40 - błąd - Implausible Signal

    Zamieszczone przez Wally
    info o spotach masz zawsze w stopce ?
    yes Sir :szeroki_usmiech

    Zamieszczone przez Wally
    a przy okazji to bogatego Gwiazdora, spokojnych i rodzinnych Świąt oraz szalonej zabawy w Sylwestra życzę
    dzięki Tobie również radosnych Świąt w miłej rodzinnej atmosferze, prezenty to już widziałem że są/będą (chyba najbardziej twoja Octa się ucieszy ), no i oczywiście szampańskiej zabawy sylwestrowej :szeroki_usmiech

  • #2
    [O2] Czujnik G40 - błąd - Implausible Signal

    Mam pytanie, robiłem skana VCDS-em i wyszedł mi błąd:

    000833 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal
    P0341 - 000 - - - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 24
    Mileage: 89716 km
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 21:02:29

    Freeze Frame:
    RPM: 798 /min
    Speed: 29.0 km/h
    Load: 0.0 %
    Voltage: 14.21 V
    Bin. Bits: 00001111
    Idle Stabilization: 0.0°KW
    (no units): 48.0

    005660 - Glowplug for Cylinder 3 (Q12): Open Circuit
    P161C - 000 - -
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01110000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 89733 km
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 07:00:26

    Freeze Frame:
    RPM: 0 /min
    Speed: 0.0 km/h
    Load: 0.0 %
    Voltage: 12.08 V
    Bin. Bits: 00001100
    Temperature: 3.6°C
    Bin. Bits: 00110000


    W tłumaczeniu odczyt niewiarygodny, błąd sporadyczny.

    Około 2 tygodnie temu miałem wymieniany rozrząd.

    1. Według mechaników nie miało to żadnego wpływu na ten czujnik. Przychylam się do tego gdyż auto przed wymianą rozrządu miało problem z rozruchem (raz na jakiś czas czyli sporadycznie) na ciepłym a z tego co czytałem jedną z przyczyn może być właśnie ten czujnik. Dodam tylko że po wymianie akumulatora i zmianie dawki rozruchowej problem został rozwiązany odpala na dotyk. Co o tym sądzicie.

    2. Jak istotne jest naprawienie tego czujnika, z tego co mi tłumaczono i tak komputer pobiera informację z dwóch źródeł czujnika g40 i czujnika g28, więc jeżeli jeden jest niesprawny to i tak uzyska potrzebną informację. Z drugiej strony czytałem (nie wiem tylko czy tyczy się to tego silnika), że uszkodzenie tego czujnika np. w trakcie jazdy, skutkować może przejściem auta w tryb awaryjny itd.

    Dodam tylko że auto ładnie odpala, silnik chodzi równo i ładnie się zbiera.

    Dzięki za sugestie.

    Komentarz


    • #3
      Darius121, jeżeli problem był już przed wymiana rozrządu to dlaczego nie zostały odczytane błędy a po wymianie rozrządu skasowane?
      Skasuj błędy i po jakimś czasie (jak np auto nie będzie chciało odpalić) ponownie odczytaj czy się pojawiły.
      Jeżeli pojawi się znowu P0341 - Czujnik pozycji wału rozrządu - Sygnał czujnika Hall'a poza zakresem - rozrząd do ponownego ustawienia.
      Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez kecaj
        rozrząd do ponownego ustawienia.
        bardzo prosto to sprawdzić choć podejrzewam że masz rację
        Darius121, odczytaj wartość w kanale 4 okno 4 i zaraz okaże się czy wałki były synchronizowane czy rozrząd wymieniony na farbę
        NFPNorth-West
        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
        WARSZTAT www.dsize.pl
        ->
        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

        Komentarz


        • #5
          Jesli kąt sychnro jest sporo po za zakresem... to moze się pojawiac bład czujnika G40.... ale mialby inny walor.
          Zacznij od sprawdzenia kąta synchro w próbie statycznej i dynamicznej tak jak radzi Grzesiek - przy pomocy VCDSa... grupa 004.
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz


          • #6
            Synchro na rozgrzanym silniku postój - wynosi 0.0. , na dynamicznym z tego co pamiętam wachało się -2,5 do -0,5.

            Co do sygnału to sygnał nie jest poza zakresem ale odczyt niewiarygodny, błąd sporadyczny.

            Komentarz


            • #7
              Darius121,
              ...odczyt niewiarygodny...
              Jak będzie poza zakresem to też nie jest wiarygodny.

              P0341 - Czujnik położenia wału rozrządu - sygnał poza zakresem/wydajność

              Skasuj błędy i zobacz za jakiś czas.
              Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

              Komentarz


              • #8
                Błędy skasowane i nadal się pojawiają. Dlatego założyłem temat.
                Jeszcze taka informacja, robiłem chipa po wymianie rozrządu ale nic nie było przestawiane (mechanicznie) a problemy z odpalaniem zaczęły się przed wymianą rozrządu.

                Mam pytanie czy wymieniać/naprawiać ten czujnik czy po prostu zostawić ?

                Komentarz


                • #9
                  Darius121, czy wymieniać? na razie nie ma takiej potrzeby.
                  Czujnik podaje parametry spoza tolerancji. Musiałbyś zapodać logi jakie masz po chipie. Może tu jest problem.
                  Następnym razem jak założysz temat to opisz problemy dokładnie, a nie po kilku postach
                  ...robiłem chipa...
                  .
                  Oszczędzisz nasz czas na zgadywaniu co może być problemem w Twoim aucie.
                  Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                  Komentarz


                  • #10
                    Ale, o które logi chodzi , dane które podałem grupa czwarta są po chipie. Auto nie odpalało przed chipem i wymianą rozrządu, po chipie ładnie się zbiera i odpala (zmiana dawki). Nie wiem czy błąd czujnika był przed wymianą rozrządu i chipem, bo nie mam logów z tego okresu.

                    Komentarz


                    • #11
                      Trochę się gubię
                      1. Auto nie odpalało. :evil: OK
                      2. Wymiana rozrządu. OK
                      i tu pytanie czy auto zaczęło odpalać poprawnie czy nie. :?:
                      3. Chip - dlaczego :?: Czy auto nadal nie odpalało? Może dlatego, że źle był rozrząd ustawiony a informował o ty problem P0341.
                      Zmiana dawki spowodowała lepsze odpalanie ale nie rozwiązała problemu z czujnikiem G40.

                      Opisz dokładnie co i dlaczego było robione.
                      Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                      Komentarz


                      • #12
                        1. Auto nie odpalało.
                        2. Wymiana rozrządu.
                        3.Auto nadal nie odpalało
                        4. Chip i zmiana dawki.
                        5.Auto odpala.

                        Występuje wyżej opisany błąd.

                        Log dynamiczny Link

                        Log statyczny Link

                        Komentarz


                        • #13
                          Darius121, mam podobny problem jak twój z tym,ze u mnie auto odpala normalnie.
                          Wyczyscilem czujnik-czasami pokazywał -0,5st,a zazwyczaj 0.0
                          rozłaczałem,podłączałem kostkę za przepustnicę-raz działał raz nie.
                          Na nowej wiązce od sterownika-zazwyczaj działa,ale czasami wciąż pokazuje 0.0
                          W weekend będę zakładał nowy czujnik..Problemem jest podobno jego wyjęcie,bo trzeba zdejmować rozrząd,bo okienko jest za małe..Ja chyba wolę powiększyć lekko okienko i wyjać go bez zdejmowania rozrządu i zobaczę czy będzie już dobrze.
                          Rozrząd ustawiałem i sprawdzałem sam kilkukrotnie na blokady i wygląda,ze jest idealnie.. :roll:
                          Moje projekty car detailingowe
                          VW Touran 2.O TDI
                          BMW X6 35d
                          więcej na PW

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Muti
                            Darius121, mam podobny problem jak twój z tym,ze u mnie auto odpala normalnie.
                            Wyczyscilem czujnik-czasami pokazywał -0,5st,a zazwyczaj 0.0
                            rozłaczałem,podłączałem kostkę za przepustnicę-raz działał raz nie.
                            Na nowej wiązce od sterownika-zazwyczaj działa,ale czasami wciąż pokazuje 0.0
                            W weekend będę zakładał nowy czujnik..Problemem jest podobno jego wyjęcie,bo trzeba zdejmować rozrząd,bo okienko jest za małe..Ja chyba wolę powiększyć lekko okienko i wyjać go bez zdejmowania rozrządu i zobaczę czy będzie już dobrze.
                            Rozrząd ustawiałem i sprawdzałem sam kilkukrotnie na blokady i wygląda,ze jest idealnie.. :roll:
                            Dzięki za info. Mechanicy też twierdzili że robili wszystko na blokadach , po sprawdzeniu synchronizacji trudno się z nimi nie zgadzać.

                            Podociskałem dzisiaj kable , co ciekawe wywaliło najpierw no signal, po dociśnieciu wtyczki i kabla i zresetowaniu błędów chwilowo błędu nie ma.


                            Napisałeś, że wymieniłeś wiązkę, możesz podać numer części albo jakąś nazwę, jeżeli kupiłeś czujnik proszę również o podanie numeru części. Podobnie jak ty liczę, że jeżeli zajdzie potrzeba wymiany to obędzie się bez zdejmowania rozrządu.

                            Komentarz


                            • #15
                              Wiązka? 3 kable w elektronicznym i lutowanie
                              czujnik..nie pamietam,musiałbym spojrzeć w etke,ale w PD są bodajże wszystkie takie same
                              Moje projekty car detailingowe
                              VW Touran 2.O TDI
                              BMW X6 35d
                              więcej na PW

                              Komentarz


                              • #16
                                Czu jest opcja żeby ktoś sprawdził po numerze VIN jaki czujnik powinienem kupić, próbowałem odczytać z kabla na czujniku ale jest bardzo niewyraźnie nadrukowane.


                                Vin TMBGE61Z282079932

                                Dziękuje.

                                [ Dodano: Wto 12 Mar, 13 20:00 ]
                                Znalazłem opis na forum Tourana:
                                (G40): Implausible Signal -nieprawdopodobny(mało prawdopodobny, poza zakresem ) sygnał z czujnika położenia wałka rozrządu.
                                Przyczyny:
                                -uszkodzony czujnik lub źle zamontowany
                                -nieprawidłowa praca napinacza(pasek zbyt luźny)
                                -nieprawidłowa korelacja czujnika G40 z czujnikiem prędkości obrotowej silnika Engine Speed Sensor (G28)
                                Ross-Tech Wiki

                                Myśle żeby pokombinować coś z napinaczem tzn. podjechać do warsztatu ,żeby spojrzeli. Może ktoś potwierdzić takie rozwiązanie ?

                                Komentarz

                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                Pracuję...
                                X